Algoritmizace a základní pojmy z programování:
Tahák - bez cyklu s podmínkou na konci:
Programovani_tahak.zip (207,9 kB)
Zadání pro geometrické výpočty:
Matematika Vzorce.doc (119,5 kB)
Programování v C#:
https://physics.ujep.cz/~jkrejci/vyuka/prg2/MalyUvodDoCsharp.pdf
https://www.cs.vsb.cz/behalek/vyuka/pcsharp/text.pdf - podrobnější text
https://physics.ujep.cz/~jkrejci/vyuka/prg2/69E67582d01.pdf
POZOR SWITCH FUNGUJE I NA ZNAKY, ALE TAKTO:
Kalkulačka - switch pomocí znaků
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
namespace znaky
{
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
int a = 5, b = 3;
Console.WriteLine("vyber 1 = sčítání, 2 = odčítání, 3 = násobení, 4 = dělení");
char volba = Console.ReadKey().KeyChar; //načtení jednoho znaku pomocí metody ReadKey - tj. nezobrazí se na monitoru, vloží se do vlastnosti KeyChar a pak se uloží do proměnné typu char, kterou je switch schopen zpracovat
float vysledek = 0;
bool platnaVolba = true;
switch (volba)
{
case '1':
vysledek = a + b;
break;
case '2':
vysledek = a - b;
break;
case '3':
vysledek = a * b;
break;
case '4':
vysledek = a / b;
break;
default:
platnaVolba = false;
break;
}
if (platnaVolba)
Console.WriteLine("Výsledek: {0}", vysledek);
else
Console.WriteLine("Neplatná volba");
Console.ReadKey();
}
}
}
Zadání některých příkladů (pro jazyk Pascal - pro C je nutno některé upravit): seznam programů.doc (38 kB)
Učitelské stránky: www.ikate.ic.cz
Zadání a řešení příkladů (v jazyku Pascal) s trochou teorie: www.pvpascal.estranky.cz